Всеки дизайнер трябва да е и психолог

03.02.2016 / 16:26 - citybuildhome.bg
  свежо  

За да направиш жилище, трябва да разбереш какво би харесало на клиента и от какво има нужда, смята дизайнерът Николета Кръстева, управител на интериорно студио EXTRAVAGANCE design.

 

С Николета се запознахме по време на поредната среща в Клуб на дизайнера, подходяща за разговори, обмяна на опит и бъдещо сътрудничество между интериорни дизайнери, медии, производители и инвеститори. На неформалните срещи всеки път се представя по едно дизайнерско студио. Този път Николета Кръстева разказа за работата на студио EXTRAVAGANCE design. Един от проектите им може да видите в citybuildhome.bg.

 

Всеки дизайнер трябва да е и психолог

Снимки: citybuildhome.bg


Николета Кръстева е завършила средното си образование в ГРЕ "Г.С. Раковски" - френска гимназия, Бургас. Има бакалавърска степен „Пластични изкуства" - Aix-Marseille 1, Aix-en-Provence, Франция, и магистърска степен „Пространствен дизайн" от НБУ. Кръстева е минала стаж в архитектурно бюро Манон Амирканиан в Ница, Франция. Тя е дизайнер, собственик и управител на интериорно студио EXTRAVAGANCE design, специализирано в проектирането на вътрешно обзавеждане на апартаменти, къщи и обществени пространства, както и в дизайн на мебели и планиране на пространствено оформление. Студиото извършва комплексно проучване, консултиране и проектиране, ангажира се и с цялостната реализация на проекта.

 

Всеки дизайнер трябва да е и психолог

 

Николета, кое е най-ценно като опит за Вас след обучението и работата Ви във Франция и какво от него прилагате в работата си в момента?

 

В университета ни учиха да мислим, а не просто да наизустяваме лекции. По-голямата част от изпитите ни се състоеше в анализиране на дадена тема или произведение на изкуството! Това сега ми помага да се аргументирам, когато представям на клиента неговия проект. А работата там ме научи на индивидуален подход към всеки клиент. Всеки дизайнер трябва да е и психолог. За да направиш жилище за човек, когото си виждал няколко пъти, трябва да разбереш какво би му харесало и от какво има нужда.

 

Кое е основното, което Ви ръководи в работата над един проект?

 

Клиентът. Разбира се, стремим се на първо място той да е доволен. От голямо значение обаче са и моите лични преживявания и пътешествия. Стремя се да пътувам често в чужбина и да черпя идеи и хъс от всеки детайл, който видя. Различната атмосфера във всяка държава, различната архитектура и динамика ме зареждат и вдъхновяват.

 

Имате ли предпочитани материали, цветови комбинации?

 

Цветовите комбинации се опитвам да бъдат различни във всеки проект, тъй като искам всеки един от тях да има своя индивидуалност. Е, не мога да скрия, че често използвам белия цвят за мебелите, но гледам да бъде винаги в различна комбинация.

 

Как постигате тази почти незабележима разлика между визуализациите и реализациите? 

 

С добър екип, който се усъвършенства постоянно. Визуализациите са много важен елемент от нашия проект, все пак това дава представа на клиента какво ще получи. След което идва по-тежката задача с надзора, за да бъде изпълнено всичко по план. Добра организация, това е ключът към успеха и доволните клиенти.

 

Какво е необходимо за една успешна организация по реализирането на един проект?

 

Добър екип и правилното му управление.

 

Доколко е важно партньорството с водещи компании в сферата на услугите, обзавеждането и декорирането?

 

Едно от най-важните неща, за да можем да предлагаме цялостна реализация, а не само проектиране. Ние си партнираме с няколко фирми подизпълнители, без които нямаше да успеем да реализираме нашите визуализации. Например фирмата за производство на мебели - с течение на времето сме опознали работата им и те - нашите желания, което улеснява изпълнението.

 

По какво се различават възможностите за реализиране на интериорни проекти в България и в чужбина?

 

В други страни клиентите са по-запознати със самата дейност и начин на работа, докато тук все още има много хора, които не знаят какво точно предлага едно студио за интериор или един дизайнер. В чужбина по-лесно се работи с майсторите, които изпълняват ремонтната дейност, тъй като са по-отговорни. Но вече и в България има фирми, които работят на високо ниво. От друга страна, администрацията в чужбина е много тромава, което забавя и затруднява работата в повечето сфери.

 

Какво е необходимо за популяризиране на професията интериорен дизайнер в нашата страна?

 

През последните няколко години интересът към професията нараства. Формирането на различни конкурси и организации спомагат за развитието. Популяризирането в различнии медии на доказали се български дизайнери влияе положително на професията.

 

Трябва да се разясни на хората, че когато наемат дизайнер, той не само ще направи по-красив и уютен техния дом, офис или друг обект, а и ще му спести много нерви и време при реализацията. Ние работим ежедневно в тази сфера, запознати сме с най-новите тенденции и знаем къде да намерим даден продукт, който ни е необходим. Натрупаният опит и многобройните контакти ни помагат да работим по-качествено и по-бързо от един човек, който е решил сам да се заеме със своя интериор.

 

Интервю на Ема Димитрова

 

Всеки дизайнер трябва да е и психолог

 

Всеки дизайнер трябва да е и психолог

 

Всеки дизайнер трябва да е и психолог

 

Всеки дизайнер трябва да е и психолог 

 

Всеки дизайнер трябва да е и психолог

 

Всеки дизайнер трябва да е и психолог


 

   още от Новини
   още от Интервюта