Новата бургаска атракция - Научен център "ПланетУм", отвори врати

30.10.2020 / 13:29 - CityBuildHOME.bg
  свежо

По забавен начин и в експериментална среда ще откриватe отговори на сложни въпроси и любопитни факти от областта на точните науки, технологиите, подводната археология и астрономията.

Новата бургаска атракция - Научен център ПланетУм, отвори врати

Научен център "ПланетУм" се намира в сградата на Морска гара-Бургас и е част от обновената зона около пристанището на града. Голямото човешко пътешествие във времето е представено в три експозиционни зони - "Иновации", "Енергия" и "Откривателство", в които инженерните и природни науки стават по-привлекателни и разбираеми. 20 образователни инсталации разкриват необятния и интересен свят на точните науки, като всяка от тях носи отделно научно съдържание и провокира малки и големи да изпитат своите знания и умения. Посетителите ще могат, забавлявайки се, да научат как се генерира и използва енергията от различните традиционни и възобновяеми източници, да се запознаят с някои от откритията, които са променили живота ни през последните векове, както и да разберат други интересни факти, като например с какво е уникална и характерна морската и сухоземна среда в района на Бургас. Възможност за изнесени уроци по физика, химия и различни експерименти предоставя СТЕМ зоната (Science - Technology - Engineering - Mathematics).

Новата бургаска атракция - Научен център ПланетУм, отвори врати

В Научния център най-малките откриватели могат да се превърнат в капитани на подводница в зона за активна игра, която пресъздава морско дъно с много риби и корали. Могат да чуят гласовете на птиците чрез една от инсталациите, или собственоръчно да създадат водовъртеж като прочутия Маелстрьом. Един от най-интересните експонати е атмосферният водолазен костюм, чрез който посетителите ще влязат в ролята на истински водолаз и ще изпитат ограниченията на движение при налягане от една атмосфера.

Новата бургаска атракция - Научен център ПланетУм, отвори врати

Партньори в изпълнението на проекта са Министерство на енергетиката и специално зам.-министър Жечо Станков, ДППИ, Пристанище Бургас, "Музейко", компаниите "Шел", "Уудсайд Енерджи" и "Рексол".

Новата бургаска атракция - Научен център ПланетУм, отвори врати

Днес, утре и вдругиден входът ще е свободен. Работното време е от 10.00 до 18.30 часа, като почивните дни на центъра в зимния период ще са понеделник и вторник.  Заради пандемията достъпът ще е контролиран, за да не се запълва с посетители повече от 30 % от капацитета на центъра. На входа/изхода има дезинфектант, а вътре може да се влиза само с маска. Всеки ден в "ПланетУм" ще се извършва двуразова дезинфекция - от 13.30 до 14.00 часа, когато няма да се допускат посетители, и след 18.30, тоест след края на работния ден.

още от Новини