Добрият дизайн е аксесоар към добре поднесеното цялостно отношение към клиента

08.11.2013 / 16:40 - citybuildhome.bg
  свежо  

По време на СИХРЕ 2013 - специализираното изложение за хотелско и ресторантско оборудване, Агенция Булгарреклама съвместно с J-Point представя изложбата  „Дигиталният принт - нетрадиционно приложение в интериорния дизайн".

 

Експозицията включва проекти на Наталия Тодорова-главен интериорен дизайнер в GwathmeySiegelKaufman& Associates Architects LLC. Американската компания е известна с многобройните си проекти на модерни административни сгради, университети, скъпи и луксозни частни домове, хотели и музеи (напр. модерната част на GuggenheimMuseum).

Наталия завършва едно от най-известните училища за дизайн-ParsonSchool of Design в NY. Много бързо, почти в началото на своята кариера тя става един от водещите интериорни дизайнери в Ню Йорк. В портфолиото й има проекти на хотелско обзавеждане за луксозни известни хотели като Wyndhamhotel, HiltonGardenInn, MadisonBeachHotel. С много труд и вълнуващ талант тя бързо трупа опит, превръщайки ресторанти и барове в едни от най-уютните и желани топ места в Ню Йорк.

Добрият дизайн е аксесоар към добре поднесеното цялостно отношение към клиента

Какви бяха първите ти проекти като интериорен дизайнер и с какво те провокираха да продължиш развитието си в тази насока?
Първият ми проект, след като завърших, беше Havana Central - кубински ресторант на Тайм Скуеър. Задачата ми беше така да направя дизайна на интериора, че да бъде максимално автентичен - да успея да пренеса духа на Куба. Това е вълнуващото в професията ми, че покрай проектите си се превръщам и в нещо като изследовател на различни култури и влиянието им една на друга. В зависимост от това каква идентичност трябва да носи проекта се заравям в историята и културата на местата, които трябва да успея да пресъздам като усещане чрез интериора.

Специално за Havana Central, това набиране на данни беше мащабно и дълбочинно и защото до този момент в Ню Йорк нямаше ресторант, който да е в специфично кубински стил. А и за американци не е лесно да отидат в Куба, заради визовите ограничения. Резултатът беше страхотен.  При изпълнен проект, когато показах снимки на мои приятели от Куба, бяха възхитени и приятно изненадани, че съм успяла  да уловя кубинския пулс на интериора до детайли и да го накарам да звучи чрез обстановката, която създадох в ресторанта.

Именно тези предизвикателства  на професията ме амбицират, вълнуват ме и ме провокират да продължавам. Чрез интериорните си проекти, аз не само разказвам за различни култури, но пресъздам и специфичното им емоционално влияние върху човека. Интериорът въздейства емоционално на клиентите и точно това го прави толкова важен.  Задачата да дизайнера е да превърне всяко едно помещение - музей, хотелска стая, лоби бар, хотелско ателие или ресторант чрез интериора в инструмент за емоционално въздействие с предварително определена цел. Работата ни включва умения в много области, защото е и психологическа, и изследователска, чисто творчески техническа. Процесът ми помага да представя моя собствен поглед, чрез специфичния ми почерк на дизайна, който изграждам.

Би ли разказала с пример от практиката си за реализация, която в началото е изглеждала почти неосъществима, а в последствие е творба, с която се гордееш много?
Трябваше да направя дизайн за известен испански готвач - Шеф-готвач Мигел Санчес Ромера. Още по-голямо предизвикателство беше, че е първият му ресторант в Ню Йорк. Преди това е имал ресторант в Барселона. Ресторантът, който избира клиента се намира, обаче в мазето на новия Хотел Дрийм в Даун Таун. Предизвикателството се състоеше в това как да направя следващия луксозен ресторант в Ню Йорк на място, където няма никаква дневна светлина, а той да изглежда много помпозно и бляскаво. Хрумна ми смела идея. Да обърна ситуацията-интериоът да направи така, че вътре човек да се чувства като отвън. За целта създадох градина в помещение без никаква дневна светлина. Направих го по изкуствен начин-стените светеха като витрини на дневна светлина, обсипани с бръшлян и висящи метални саксии със зелени подправки като магданоз, розмарин и т.н. , създаващи илюзията, че плуват в пространството. Създадох сепарета за вечеря, които бяха обособени чрез мрежести драперии, приличащи на балдахини.  Специфичното при този тип ресторанти е, че резервацията ти за подобно сепаре изисква например 15 ястия, които идват в определен ред.  С напредването на вечерята, драпериите все повече се разкриват, така че на втория час вече клиентите от сепаретата се чувстват като в бяла градина. Осветителните тела бяха огромни стъклени дискове с диаметър около метър, между които имаше платно с пеперуди и това създаваше илюзията, че летят над главата ти. Предварителната ми уплаха от това, как да направя едно мазе уютно се стопи, когато видях резултата- превърнах помещения без прозорци в прекрасна светла градина.

Добрият дизайн е аксесоар към добре поднесеното цялостно отношение към клиента
MONARCH BAR & LOUNGE - Стена на асансьор, принт върху винил

С какво интериорните решения за специфичните пространства на хотел или ресторант са по-различни и как могат да съчетаят креативното и функционално решение? 
Последните години идеята за лоби на хотел в Ню Йорк доста се промени. Вече не е традиционното, познатото -  влизаш в хотела отстрани или пред теб да е рецепцията с няколко столчета. Хотелското лоби вече е много по-социално ориентирано място,  където хората се събират за срещи, не е само за гости на хотела, то е и за хората, които живеят в района.  Затова вече лоби и ланч са смесени в единно широко пространство без граници-социален център, който трябва да е удобен, луксозен, дори секси и предразполагаш за по-непосредствено общуване.

Била ли си досега участник или посетител на подобни специализирани форуми за хотелско и ресторантско оборудва, какъвто е СИХРЕ и мислиш ли, че присъствието на интериорния проект е съществена част от  създаването на добрия обект?
Всяка година посещавам изложението в Лас Вегас, Маями и това, което се провежда в Ню Йорк. Там, на форумите се обсъждат новите тенденции в стила и в използването на различните материали в интериорния дизайн. Тези изложения предоставят и друга възможност-не само са възможност за срещна с колеги, за обмен на идеи, впечатления и опит, но те са и посещавани от  много собственици на хотели и ресторанти, различни специалисти, които се интересуват от интериорен дизайн, предприемачи. Това често води и до осъществяването на конкретни проекти. 

Да, интериорът е много важен, но не е всичко. За да се превърне един ресторант в желано място от посетители, освен обстановката, най-вече е важна храната и качеството на обслужването в него. Каквото и да е мястото, което трябва да бъде обзаведено, колкото скъп и прекрасен да е интериора, само той не би могъл да даде нивото на предлаганите услуги или да компенсира липсата на такова. Добрият дизайн може да е скъп, луксозен аксесоар към добре поднесено цялостно отношение към клиента.  Повечето скъпи и много посещавани места в Ню Йорк се стремят да съчетаят и двете - обслужване на ниво с добър интериорен дизайн.

Би ли споделила нещо специално за българските си колеги, хотелиери и ресторантьори?
Странното е, че откакто работя в тази област аз живея в Ню Йорк. Нямам представа как тази професия се развива в България. Единствените впечатления, които имам са от малкото пъти, в които се връщам в родината, за да видя приятелите и семейството си. Посещавам за кратко време много барове, кафенета, ресторанти и дискотеки и съм приятно изненадана от това, което виждам. Чудя се, как  колегите  ми успяват да поддържат такова високо ниво на представяне в дизайна, когато знам колко по-малки в пъти са бюджетите им. С радост и любопитство ми се иска да се запозная по отблизо с работещи българи в моята област и се възхищавам и уважавам професионализма им. 

Интервюто е предоставено от Интер Експо Център.

СИХРЕ 2013 се провежда паралелно с международните специализирани изложби на хранителната индустрия  Интерфуд и дринк, Месомания, Светът на млякото, Булпек и Салон на виното в Интер Експо Център - София. Работното време за посетители е до 08.11.2013 г. от 10.00 ч. до 18.30 ч., на 09.11.2013 г. от 10.00 до 16.00 ч.


 

   още от Новини
   още от Интервюта